Kiton: Italiaanse klasse

In de sector van de luxe kleding is de naam Kiton vast en zeker gekend. Om even een idee te geven van wat de insteek van dit familiebedrijf is: het motto luidt “het beste van het beste plus 1”. Het merk is gericht op mannenmode en specialiseert zich in de productie van op maat gemaakte pakken. Pakken die niet alleen tot de meest stijlvolle ter wereld behoren maar waar ook ontzettend veel vraag naar is.

Een geschiedenis

Het waren Ciro Paone en Antonio Carola die in 1956 in Napels Kiton uit de grond stampten. De twee neven waren er dan ook voor in de wieg gelegd: ze stammen uit een familie van handelaren met als specialisatie luxe stoffen. De naam Kiton zag het levenslicht in 1968 toen de eerste serie luxe pakken de markt begon te veroveren. Op wat was en is de productie van Kiton gebaseerd? Materialen van de hoogste kwaliteit gemaakt volgens de aloude tradities van Italiaans meesterschap. Een manier van werken die zeker geen windeieren heeft gelegd.

Een oog voor detail

Het grote verschil tussen een goed pak en een fantastisch pak? Dat zit hem in de details. Dat is dan ook wat ze bij Kiton hoog in het vaandel dragen. Een pak van Kiton is geen bandwerk maar maatwerk waar meer dan 45 kleermakers aan bezig zijn. Slechts één pak kost meer dan 25 uur om te maken en wordt doorheen het hele proces rigoreus op fouten gecontroleerd. Een aanpak die heel wat tijd kost maar ook resultaat oplevert. Benieuwd naar dat resultaat? Je kunt een collectie aan Kiton pakken terugvinden op Pauw.com.